אם יש לכם עסק או חברה, מה שקובע הוא השורה התחתונה. כמה כסף עשיתם.
אבל עד שמגיעים לשורה תחתונה, יש הרבה מה לקרוא. יש כותרת, יש סיפור, נפשות פועלות, קונפליקטים, בדרך כלל יש גם סיבה לכתוב.
כדי שהשורה התחתונה תמצא את דרכה לחשבון הבנק שלכם חשוב גם מי מספר את הסיפור שלכם, למי הוא מספר אותו, ואיך גורמים לו להיות משכנע. זה לא באמת משנה אם ישו באמת הלך על המים בכינרת או על האבנים בצד, כל עוד ראו אותו עושה את זה ורצו לספר לחבר'ה. בשורה התחתונה, שיותר נכון לקרוא לה השורה העדכנית, תבדקו כמה כסף מגלגלות הכנסיה והנצרות בשנה, ביום, בשניה.
ללא ספק, ישו לא היה המותג הראשון משחר הימים, אבל הוא בהחלט אחד הראשונים שעשו את הצעד החשוב והנכון בעולם המיתוג –ההסתעפות.
אז במקום לדבר על branding, בואו נדבר קצת על branching. למרות היכולות המופלאות שסוגלו לו- ישו לא ייצר בני-אדם. ישו בנה קהילת מאמינים, שהלכה והתרחבה עם השנים. אם לדייק- הנצרות בנתה את הקהל הזה, הבחור על הצלב היה רק לוגו. אחרי הלוגו הגיע ספר המותג, עם הערכים שנקבעו אז ונשמרים עד היום, וכמה קמפיינים מוצלחים, בכל מדיה קיימת מימי בראשית. אז כן- בידול זה דבר חשוב מאד, וכל משרד פרסום ומיתוג ישתמש במילה הזו עד שאפילו לשורה התחתונה יימאס ממנו. האתגר האמיתי הוא לא בלהפוך את המוצר שלכם להכי טוב, הכי חכם, הכי זול והכי יקר, אלא בלמצוא את הקהל שיקשיב לכם, ולדבר בשפה שלו. ברגע שיהיה לכם את מי לשכנע- ה'איך' וה'מה' כבר יהיו הרבה יותר ברורים. במקרה של ישו, הוא פשוט ראה שמספיק אנשים צופים בו- וההמשך מוכר לכולנו.
כשאנחנו בונים מותג חדש (או מעוררים מותג ותיק), חשוב לנו לאתר ולייצר את הקהל המתאים. לעצב לוגו זה קל, לעצב לוגו כמו שאנחנו מעצבים זה קשה מאד. אבל מעבר ללוגו, לשם ולשורה שאנו נותנים- חשוב שנפיץ את הבשורה שדבר חדש קורה פה, שכזה עוד לא היה לכם, שאתם ממש צריכים אותו, ושזה עולה כסף.